Unity Çoklu Kamera Sistemi
Bu yazımda Unity’de birden fazla kameralarımız arasında nasıl gezinebileceğimizi anlatacağım.
Çoklu kamera yapacağımız için ben 3 tane kamera, bir adet küp oluşturuyorum. GameObject’i de hepsini bir araya toplamak için koydum onunla bir işimiz yok.
UI kısmından üç adet buton oluşturdum bunları kameraları kontrol etmek için kullanacağız. Text kısmından butonların isimlerini değiştirebilirsiniz.
Gelelim kod kısmına KameraYonetim adında bir C# dosyası oluşturalım, aşağıdaki kodları uygulayalım.
using UnityEngine; using System.Collections; public class KameraYonetim : MonoBehaviour { //Kameraları atmak için. public Camera[] kameralar; //Butonlara bunları atayınca bu fonksiyon çalışacak. public void Kamera1() { kameralar[0].enabled = true; kameralar[1].enabled = false; kameralar[2].enabled = false; } public void Kamera2() { kameralar[0].enabled = false; kameralar[1].enabled = true; kameralar[2].enabled = false; } public void Kamera3() { kameralar[0].enabled = false; kameralar[1].enabled = false; kameralar[2].enabled = true; } }
Yonetim adlı bir GameObject oluşturuyoruz C# dosyamızı GameObject’imize atıyoruz. Kameraları da koddaki boş yerlere atıyoruz.
Son olarak butonlarımıza tıklıyoruz, OnClick kısmından Yonetim gameobject’imizi ekleyip hangi fonksiyon olduğunu belirliyoruz.
Yorumlar
Burası çok boş... yorum bırakabilirsin!